Dokumentacja powypadkowa sporządzana jest w toku prowadzenia postępowania, mającego na celu wyjaśnienie okoliczności i ustalenie czy dane zdarzenie jest wypadkiem przy pracy. W toku postępowania zespół powypadkowy gromadzi dokumentację powypadkową, którą następnie pracodawca zobowiązany jest przechowywać przez odpowiedni okres czasu.
Jeżeli pracownik ulegnie wypadkowi przy pracy lub wypadkowi traktowanemu na równi z wypadkiem przy pracy pracodawca ma obowiązek sporządzić stosowną dokumentację powypadkową.
Definicja wypadku przy pracy
Za wypadek przy pracy – uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:
– podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych;
– podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia;
– w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy, a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Kolejność postępowania od momentu zgłoszenia jest następująca:
(postępowanie w razie wystąpienia wypadku przy pracy):
Błażowa Dolna 546
36-030 Błażowa
2022 BHP.PROFIX-TECH.PL | wykonanie SEOBIT.PL